• Welkom bij Gezondheidscentrum Ypenburg
  • Praktijkinformatie
    • Bereikbaarheid
      • Spoed
      • Avond/nacht/weekend/feestdagen
      • Afspraak maken
      • Opvragen van uitslagen
    • Nieuwe werkwijze
    • Bloedafname
    • Recepten
    • Inschrijven
  • Ons team
    • Huisartsen
    • Praktijkondersteuners somatiek (POH-S)
    • Praktijkondersteuner GGZ (POH-GGZ)
    • Praktijkassistentes
  • Nieuwsbrief
  • Compliment of klacht?
    • Compliment
    • Klacht
    • Agressie in de praktijk
  • Digitaal verbinden
    • MijnGezondheid.net (MGn)
      • Instructievideo inloggen patiënt MGn (MijnGezondheid.net) en koppelen app MedGemak
      • Ik krijg geen mail, als de huisarts een bericht heeft gestuurd
      • Hoe stel ik via een beveiligde verbinding online een vraag of verstuur ik een foto aan mijn zorgverlener?
    • Landelijk schakelpunt (LSP), ik geef toestemming
  • Eigen risico in de zorg
    • Rekeningen
    • Wegblijftarief huisartsenzorg
  • Hyperlinks / Links in de regio
  • English version
  • A
  • A
  • A

Druk huisartsenzorg

 

De druk op de huisartsenzorg is erg groot. Er is meer vraag van patiënten en er is tekort aan personeel. De wachttijden aan de telefoon zijn lang. Het lukt niet altijd meer om iedereen binnen een week een afspraak te geven. Om u goed te blijven helpen moeten we samen wat dingen veranderen.

 

Dit zijn veranderingen die nodig zijn:

  • Voor spoed zijn wij altijd bereikbaar. Dan zullen wij u altijd helpen. SPOED?, op werkdagen van 8.00-17.00 uur op telefoonnummer: 070-3077440 of keuze 1 (spoed) in het hoofdmenu van de praktijklijn van uw eigen huisarts.
  • Om een lange wachttijd aan de telefoon te voorkomen of voor een afspraak die niet deze week hoeft gebruik dan MGn voor het maken van een afspraak (www.mijngezondheid.net/ medgemak app).
  • U belt alleen in de ochtend om een afspraak te maken. Als iets dezelfde dag beoordeeld moet worden kan dat een uitzondering zijn.
  • Als er te weinig personeel is zijn wij in de middag alleen voor spoedvragen te bereiken.
  • Op thuisarts.nl en op moetiknaardedokter.nl staan veel adviezen en uitleg.
  • Heeft u eenvoudige vragen aan de assistente/dokter die niet acuut zijn, kijk dan of u een bericht via MGn (e-consult) kan sturen. Deze vragen worden binnen 3 dagen beantwoord.
  • Een recept aanvragen gaat via de receptenlijn, keuze 2 (receptenlijn) in het hoofdmenu van de praktijklijn van uw eigen huisarts of via MGn in plaats van telefonisch, als u dat kan. 
  • Wij zullen ons zoveel mogelijk met huisarts taken bezighouden en taken die niet bij ons horen (terug)verwijzen naar de betreffende instantie of hulp.

Informatie over MijnGezondheid.net

MijnGezondheid.net is een online omgeving, waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts kunt regelen. Als aanvulling op het patiënten portaal kunt u gebruik maken van de app MedGemak.

Om gebruik te maken van MijnGezondheid.net moet u inloggen met uw DigiD.

Iedereen die 16 jaar of ouder is kan zo een eigen account aanmaken.

Als je 16 wordt, mogen wij als huisarts alleen gegevens delen met jou en zullen we je om je mail en telefoonnummer vragen en heb je ook een eigen account nodig.

Afspraken maken met uw huisarts

Maak online een afspraak met uw huisarts. Een afspraak maken kan 24 uur per dag; deze afspraak komt direct in de agenda van uw huisarts te staan. U kunt de afspraak toevoegen aan uw eigen agenda en via de mail een bevestiging en herinnering ontvangen.

Online vragen stellen

Stel online – via een beveiligde verbinding – een vraag aan uw huisarts of apotheker. Het is ook mogelijk om een bijlage mee te sturen. Zo hoeft u niet langs te gaan of te bellen. Ontvang vertrouwelijke berichten van uw apotheek of huisarts veilig in MijnGezondheid.net.

Inzage medisch dossier

Via MijnGezondheid.net is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)

– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)

– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)

– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)

– Overgevoeligheden en bijzonderheden

– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)

– Actueel medicatieoverzicht

 

Wij hopen op uw begrip en medewerking.

 

 

Met gezonde groet,

Huisartsenpraktijken Gezondheidscentrum Ypenburg.

  • Welkom bij Gezondheidscentrum Ypenburg
  • Praktijkinformatie
    • Bereikbaarheid
      • Spoed
      • Avond/nacht/weekend/feestdagen
      • Afspraak maken
      • Opvragen van uitslagen
    • Nieuwe werkwijze
    • Bloedafname
    • Recepten
    • Inschrijven
  • Ons team
    • Huisartsen
    • Praktijkondersteuners somatiek (POH-S)
    • Praktijkondersteuner GGZ (POH-GGZ)
    • Praktijkassistentes
  • Nieuwsbrief
  • Compliment of klacht?
    • Compliment
    • Klacht
    • Agressie in de praktijk
  • Digitaal verbinden
    • MijnGezondheid.net (MGn)
      • Instructievideo inloggen patiënt MGn (MijnGezondheid.net) en koppelen app MedGemak
      • Ik krijg geen mail, als de huisarts een bericht heeft gestuurd
      • Hoe stel ik via een beveiligde verbinding online een vraag of verstuur ik een foto aan mijn zorgverlener?
    • Landelijk schakelpunt (LSP), ik geef toestemming
  • Eigen risico in de zorg
    • Rekeningen
    • Wegblijftarief huisartsenzorg
  • Hyperlinks / Links in de regio
  • English version

Huisartsenpraktijk Ypenburg is NHG geaccrediteerd

Erkend leerbedrijf

Spoedgeval? Zo kies je de juiste zorg

Inloggen op:

thuisarts.nl-logo

The English version of Thuisarts.nl

© 2025 Huisartsenpraktijk Ypenburg -
  • Privacyreglement Huisartsen Ypenburg
  • Nieuwsbrief
  • Klachtenformulier
  • Complimentenformulier
  • Cookiewetgeving
  • Beheer