Vanaf 19 mei gaan wij het in de praktijk anders doen!
Waarom gaan we het anders doen?
Er is sprake van een toenemende zorgvraag en minder beschikbaar personeel. Graag willen wij nu, maar ook in de toekomst, goede huisartsenzorg voor u beschikbaar houden. Dit betekent dat onze werkwijze anders wordt. Zo willen we ervoor zorgen dat wij met plezier uw huisarts kunnen blijven en u van ons de juiste huisartsenzorg krijgt.
Hoe gaan we het anders doen?
De grootste verandering zal zijn, dat de huisartsen in de ochtend tussen 8.00-10.30u zelf de telefoon aan zullen nemen. De assistentes zullen breder ingezet worden, ook voor het uitvoeren van medische taken.
Hoe gaat dat er in de praktijk uitzien?
- De tijden waarop de praktijk telefonisch bereikbaar is, zullen wijzigen. In onderstaande tabel is zichtbaar op welke tijdstippen u kunt bellen en waarvoor.
- Voor medische vragen, advies en het maken van afspraken bij de huisarts willen wij u dringend vragen om op werkdagen tussen 08:00-10.30u te bellen. Dan krijgt u namelijk direct de huisarts aan de telefoon en kunnen we op dat moment het beste inschatten welke actie nodig is.
- De balie in de praktijk is ’s middags vanaf 12.00u gesloten.
- Op de dagen dat uw eigen huisarts afwezig is i.v.m. ziekte of vakantie, krijgt u tussen 8.00-10.30u een assistente aan de telefoon (zoals u nu ook gewend bent).
- Voor medische spoedgevallen blijven wij uiteraard de gehele dag bereikbaar tussen 8.00-17.00u.
Het zal zeker aan het begin nog even wennen zijn, niet alleen voor u, maar ook voor ons!