• Welkom bij Gezondheidscentrum Ypenburg
  • Praktijkinformatie
    • Bereikbaarheid
      • Spoed
      • Avond/nacht/weekend/feestdagen
      • Afspraak maken
      • Opvragen van uitslagen
    • Nieuwe werkwijze
    • Bloedafname
    • Recepten
    • Inschrijven
  • Ons team
    • Huisartsen
    • Praktijkondersteuners somatiek (POH-S)
    • Praktijkondersteuner GGZ (POH-GGZ)
    • Praktijkassistentes
  • Nieuwsbrief
  • Compliment of klacht?
    • Compliment
    • Klacht
    • Agressie in de praktijk
  • Digitaal verbinden
    • MijnGezondheid.net (MGn)
      • Instructievideo inloggen patiënt MGn (MijnGezondheid.net) en koppelen app MedGemak
      • Ik krijg geen mail, als de huisarts een bericht heeft gestuurd
      • Hoe stel ik via een beveiligde verbinding online een vraag of verstuur ik een foto aan mijn zorgverlener?
    • Landelijk schakelpunt (LSP), ik geef toestemming
  • Eigen risico in de zorg
    • Rekeningen
    • Wegblijftarief huisartsenzorg
  • Hyperlinks / Links in de regio
  • English version
  • A
  • A
  • A

Toelichting gebruik e-Consulten

Beste patiënten uit gezondheidscentrum Ypenburg,
Sinds enkele jaren maken wij gebruik van e-consulten. Dat is een manier om digitaal een
vraag aan uw huisarts of andere zorgverlener te stellen. Om het gebruik hiervan te
optimaliseren en verbeteren, informeren we u/jullie graag via deze brief.

Hoe werkt het?
De e-consult functie zit in uw digitale dossier. Die kunt u bekijken via
uw digitale dossier op MijnGezondheid.net. Deze kunt u
ook koppelen aan de app MedGemak. U logt in op met uw digid, onder
de knop ‘vraag aan huisarts/apotheek’ verschijnt het scherm waarop u kunt aangeven aan
wie u de vraag stelt, wat het onderwerp van uw vraag is, en kunt u uw vraag intypen.

Mocht u dit nog niet geactiveerd hebben, kijk dan op  Hoe koppel ik de app MedGemak?

Doel van e-consulten
Korte niet-urgente zorgvragen die we digitaal binnen 3 dagen kunnen beantwoorden, zorgen
voor minder telefoontjes naar de praktijk en minder spreekuurbezoeken. Zo zorgen we dat
de praktijk beter bereikbaar blijft en er geen lange wachtrijen ontstaan aan de telefoon, en
blijven we dezelfde goede zorg leveren voor onze patiënten.

E-consulten: welke vragen zijn geschikt en welke ongeschikt?

  • Geschikte vragen:
  • Ongeschikte vragen:
  • Een vraag die 3 werkdagen kan wachten op antwoord
  • Vraag over acute of spoedklachten
  • Eenvoudige korte vraag over een klacht waar een kort antwoord voldoet
  • Vraag over klachten waarbij een gesprek nodig is
  • Vraag over een huidafwijking met scherpe foto (géén foto van een moedervlek)
  • Vraag over (nieuwe) klachten waarbij lichamelijk onderzoek nodig is
  • Doorgeven van zelfmetingen
  • Vragen voor partner of kinderen*
  • Terugkoppeling resultaat van behandeling/bezoek zorgverlener
  • Herhaalrecepten die in de herhaalservice zitten
  • Herhalen medicijnen niet in herhaalservice
  • Afspraak maken
  • Vraag over labformulier of uitslag
  • Afspraak wijzigen
  • Vraag of medicatie
  • Vragen over moedervlekken
  • Vraag over vervolgstap in behandeling bekende klacht
  • Nieuwe verwijzing zonder dat er eerder contact over de klacht is geweest
  • Administratieve vraag

*die dienen zelf via hun eigen account een vraag te stellen

Mocht u hier vragen over hebben, kijk dan op Ondersteuning MGN
Komt u er hier niet mee uit, neem dan
contact op met de praktijk.

Vriendelijke groet,
Alle medewerkers Huisartsenpraktijk Ypenburg (Laan van Hoornwijck 156)

  • Welkom bij Gezondheidscentrum Ypenburg
  • Praktijkinformatie
    • Bereikbaarheid
      • Spoed
      • Avond/nacht/weekend/feestdagen
      • Afspraak maken
      • Opvragen van uitslagen
    • Nieuwe werkwijze
    • Bloedafname
    • Recepten
    • Inschrijven
  • Ons team
    • Huisartsen
    • Praktijkondersteuners somatiek (POH-S)
    • Praktijkondersteuner GGZ (POH-GGZ)
    • Praktijkassistentes
  • Nieuwsbrief
  • Compliment of klacht?
    • Compliment
    • Klacht
    • Agressie in de praktijk
  • Digitaal verbinden
    • MijnGezondheid.net (MGn)
      • Instructievideo inloggen patiënt MGn (MijnGezondheid.net) en koppelen app MedGemak
      • Ik krijg geen mail, als de huisarts een bericht heeft gestuurd
      • Hoe stel ik via een beveiligde verbinding online een vraag of verstuur ik een foto aan mijn zorgverlener?
    • Landelijk schakelpunt (LSP), ik geef toestemming
  • Eigen risico in de zorg
    • Rekeningen
    • Wegblijftarief huisartsenzorg
  • Hyperlinks / Links in de regio
  • English version

Huisartsenpraktijk Ypenburg is NHG geaccrediteerd

Erkend leerbedrijf

Spoedgeval? Zo kies je de juiste zorg

Inloggen op:

thuisarts.nl-logo

The English version of Thuisarts.nl

© 2025 Huisartsenpraktijk Ypenburg -
  • Privacyreglement Huisartsen Ypenburg
  • Nieuwsbrief
  • Klachtenformulier
  • Complimentenformulier
  • Cookiewetgeving
  • Beheer