Beste patiënten uit gezondheidscentrum Ypenburg,
Sinds enkele jaren maken wij gebruik van e-consulten. Dat is een manier om digitaal een
vraag aan uw huisarts of andere zorgverlener te stellen. Om het gebruik hiervan te
optimaliseren en verbeteren, informeren we u/jullie graag via deze brief.
Hoe werkt het?
De e-consult functie zit in uw digitale dossier. Die kunt u bekijken via
uw digitale dossier op MijnGezondheid.net. Deze kunt u
ook koppelen aan de app MedGemak. U logt in op met uw digid, onder
de knop ‘vraag aan huisarts/apotheek’ verschijnt het scherm waarop u kunt aangeven aan
wie u de vraag stelt, wat het onderwerp van uw vraag is, en kunt u uw vraag intypen.
Mocht u dit nog niet geactiveerd hebben, kijk dan op Hoe koppel ik de app MedGemak?
Doel van e-consulten
Korte niet-urgente zorgvragen die we digitaal binnen 3 dagen kunnen beantwoorden, zorgen
voor minder telefoontjes naar de praktijk en minder spreekuurbezoeken. Zo zorgen we dat
de praktijk beter bereikbaar blijft en er geen lange wachtrijen ontstaan aan de telefoon, en
blijven we dezelfde goede zorg leveren voor onze patiënten.
E-consulten: welke vragen zijn geschikt en welke ongeschikt?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*die dienen zelf via hun eigen account een vraag te stellen
Mocht u hier vragen over hebben, kijk dan op Ondersteuning MGN
Komt u er hier niet mee uit, neem dan
contact op met de praktijk.
Vriendelijke groet,
Alle medewerkers Huisartsenpraktijk Ypenburg (Laan van Hoornwijck 156)